Hem » Alliansen » En fara och katastrof för medborgarrättigheter och integritet

En fara och katastrof för medborgarrättigheter och integritet


Då var det dags igen! IPRED1 innan gårdagens övervakningslag hunnit kallna.NEJ, jag vill inte dela med mig av mina uppgifter till privat part, om jag inte själv valt det.Vilken blir nästa privata part som får mina uppgifter? Om jag nu har något privat kvar förstås…..Var sann liberal måste se till att den här regeringen åker. Alternativ till Alliansen – jag vet inte just nu, vad som helst är förmodligen bättre, även V framstår som liberala frihetskämpar jämfört med regeringen –

Eller: För att återställa sin trovärdighet KAN alliansen NU stoppa sin kontrollparanoia och sin övervakningshysteri. Ta en offentlig debatt, våga visa en liberal ståndpunkt angående ideologi, integritet och demokrati.

Alliansen – en fara och katastrof för medborgarrättigheter och integritet.
Fast – undrar om det hade varit någon skillnad om oppositionen suttit?


Läs mer här om IPRED1.

Läs mer här om en annan avlyssningslag som klubbades idag

2 thoughts on “En fara och katastrof för medborgarrättigheter och integritet

  1. Men hur ska vi få ordning på detta då? Med medborgerliga rättigheter, integritet etc? Inget parti är pålitligt idag. Inget. Men det finns mer el mindre pålitliga politiker, dock är flera av dem avgångna, som Hans Lindblad. Vi måste se denna fråga politiskt, inte tekniskt. http://lars-ericksblogg.blogspot.com/

  2. Jo, Problemen står över partifärger, det jag sade i inlägget blir liknande att ta en alvedon mot kronisk huvudvärk.. det räcker inte med att bota symptomen. Jag försöker hålla en rätt snäv teknisk profil och synvinkel i bloggen, men det är svårt i dessa frågor, eftersom det utmynnar i politiska ideologifrågor…Men,Individerna som har ideologin finns i politiken, det finns det fler bevis på inom alliansen med. Även om partipiskan gör/gjort sitt bästa för att kväsa sådant.Vi äro bara människor.Jag har läst Lindblad på din blogg, och är övertygad om att med några till politiker av den kalibern idag, så hade inte vi de problem vi ser nu

Kommentera

