Hem » IT-politik » Telekompaketet – del 3 – avslut?

Telekompaketet – del 3 – avslut?


UPDATE: I kommentarer hos HAX samt Swartz reder Henrik Hansson, sakkunnig hos Åsa T ut hur man idagsläget ser på frågorna offentligt.

Henrik öppnar upp för vidare dialog:
1. Hur skulle regeringen hantera tillägg 138 som sannolikt strider mot svensk grundlag?
2. Varför inte vara nöjd med e-handelsdirektivet som klart säger att de som endast tillhandahåller infrastrukturen för överföring av innehåll inte ska kunna göras ansvariga? Är verkligen USO-direktivet rätt plats för ett tillägg i stil med 166?

Tack för förtydligandet Henrik! Det visar hur viktigt det är med dialog mellan oss alla. Varken vi bloggare eller ledamoter har haft information om er ståndpunkt tidigare.Linander (c) efterfrågar telekom 166
Max (mp) har även ställt en fråga angående tillägg 166

Karl-Sigfrid frågar samma sak här

Vad säger jag då: jag tycker resonemanget är rimligt, men vill höra mer synvinklar angående tilläggen, med Henriks information medtagen, innan jag bestämmer mig för vad som verkar vara det slutgiltiga.. Jag tror ju inte heller att FJELLNER + alla rättsorganisationer helt varit ute och cyklat. Jag väntar med att flytta den till Good stuff! listan tills lite mer info finns om utgången.

Kommentera

