Hem » Bristande digital kompetens » 1+1 = 3 ?

1+1 = 3 ?


Intressant läsning:
Dialogen mellan Mikael Nilsson och Bard.
Är det verkligen samma man som talar så öppenhjärtligt och oelitiskt om nätet och digital kompetens här?.

Jag hoppas verkligen att konversationen står för Bard, och inte för Liberati.

Och nej, jag är inte piratpartist (Även om de verkar vara det enda partiet med en heltäckande förståelse för nätet).

Vem anser du ha mest förtroendekompetens i nätfrågor och nätförståelse – en doktorand i datalogi eller en popstjärna som blivit politiker…

4 thoughts on “1+1 = 3 ?

  1. Tack för det Mary – Jag åsyftade Mikael där, men hade skrivit fel i brådskan – rättat nu. Även om jag naturligtvis tycker det är bra att folk litar på mig med :).Hoppsansa Liberati som du sa kan man nog lugnt säga angående Mikaels dialog med Bard.Mikael är enbart saklig, ödmjuk och rak. Bard går på som en ångvält, anklagar PP för rättsshaverister och tokar b.la.. Inte snyggt ..

  2. Well… man kanske inte ska glömma att Bard var den som mycket tidigt (remember Nätokraterna) pratade om såväl socialiteten i digitala medier som fildelning liksom det digitalas förändring av såväl politik, upphovsrätt som många andra frågor. Så jag tycker du är lite historielös när du skriver att ”en popstjärna som blivit politiker”…

  3. Jag antar att han offentligt mest är känd som popstjärna och jag har missat om han engagerat sig i ett parti så öppet som politiker förut – därav ”popstjärna som blivit politiker”.Han verkar som du påpekar ha en del intressanta tankar kring digital filosofi i ”nätokraterna” – vilken jag inte läst själv.

Kommentera

