Hem » miljöpartiet » Miljöpartister – digital hållbarhet

Miljöpartister – digital hållbarhet


Jag postade en intresseförfrågan på MP’s interna debattsystem.


”…finns intresse att sätta upp en/ett intressegrupp/nätverk för att diskutera bland annat kring frågorna som ligger under 42, 43 i valplattformen – ”digital hållbarhet” både i Sverige/EU.

42. att integritetskränkande lagstiftning stoppas,
43. att mp motverkar att gemensamma lagar om signalspaning, trafikdata, bloggregistrering, fildelning och liknande lagar som kan

kränka den personliga integriteten skapas.

Målet vore alltså att samla ihop en blandad kompetens att diskutera kring integritet, demokrati/öppenhet, juridik och teknik/säkerhet för att verka för framtida digital hållbarhet – men även sk gröna it-frågor och bildning i de olika aspekterna.

Efter den senaste tiden debatter om b.la. FRA, IPRED och den som exempelvis kommer om datalagringsdirektivet tror jag att det för många kan bli en het fråga även 2010, och att det finns ett starkt intresse…”

Jag har fått några svar men inte lika många som jag hade hoppats på.Eftersom inte alla mp-medlemmar hänger i interna debattsystemet så kör jag en ”annons” här med. Skicka ett mail om intresserad.

Kommentera

