Hem » Träning » Miljövänliga träningskläder för män

Miljövänliga träningskläder för män


Det var dags att uppdatera löpgarderoben, då de gamla sakerna hängt med i evigheter. Kanske skulle de snart kunna klassas som sanitära olägenheter…

Nuförtiden kollar jag alltid miljö+fairtradespecificationerna på det jag köper. (Inte för att jag tror  på att vi kan shoppa oss till att rädda planeten, men det visar kanske tillverkarna att vi konsumenter bryr oss. Den moderna tidens avlatsbrev:)

Det jag var ute efter var följande:

* En lätt löpjacka

* En par löptights

* Ett par bra löparskor.

Dessutom hade jag kraven att de skulle vara snygga och respektabla.

Hur gick det? Det var mycket svårare att hitta dessa i miljövänliga material än jag trodde. Bland annat hittade jag den här posten, men det innehöll inte det jag letade efter.

Efter mycket sökande hittade jag dessa

Image

* Patagonia nine trails jacket

* Patagonia speedwork tights

* Brooks green silence running shoes

Jäkligt nöjd, efter att ha tagit några mil i löpspåren!

 

Patagonia har sedan starten integrerat miljötänk i deras produkter och de håller hög kvalitet. Brooks är väl kanske inte lika föredömliga, men har ändå några miljlövänliga produkter som dessa löpskor.

Det kan vara svårt att få tag i dessa prylar i Sverige.Patagonia prylarna hittade jag hos Åre äventyrsbutik, och skorna hos Amazon UK.

 

Jag hoppas verkligen att vi får se ett större utbud av miljövänliga produkter även inom träningsbranchen i framtiden. Ut med er o träna bort vinterfläsket nu!

Kommentera

